- Marcel Ciolacu, desemnat premier de Klaus Iohannis
- Cine este Crin Antonescu?
- Acord între PSD, PNL, UDMR și Grupul Minorităților Naționale. Crin Antonescu candidat comun la prezidențiale
- Blocaj în negocierile pentru formarea noului guvern
- La 35 de ani de la Revoluție, dosarul crimelor din acele zile zace în justiție
Parlamentul European adoptă o nouă legislație contra greenwashing-ului și a informațiilor înșelătoare despre produse
Getting your Trinity Audio player ready...
|
Parlamentul European a aprobat recent o legislație nouă, destinată să îmbunătățească etichetarea produselor și să interzică folosirea afirmațiilor de mediu înșelătoare, marcând un pas decisiv în lupta împotriva greenwashing-ului. Această lege, adoptată cu 593 de voturi pentru, 21 împotrivă și 14 abțineri, este creată pentru a proteja consumatorii de strategiile de marketing înșelătoare și pentru a-i sprijini în a face alegeri mai informate în cumpărături.
Potrivit declarației Parlamentului European, „Pentru a realiza acest obiectiv, o serie de practici de marketing problematice legate de greenwashing și de obsolescența prematură a bunurilor vor fi incluse în lista UE de practici comerciale interzise.” Această inițiativă vine ca răspuns la preocupările crescânde legate de modul în care companiile utilizează afirmații de mediu neclare sau exagerate pentru a-și promova produsele.
Măsura adoptată de Parlamentul European constituie un pas important în direcția asigurării unei transparențe mai mari pe piață și în împuternicirea consumatorilor. Aceasta face parte din eforturile continue ale Uniunii Europene de a combate schimbările climatice și de a promova un comportament sustenabil atât în rândul companiilor, cât și al consumatorilor.
Greenwashing-ul, definit ca utilizarea înșelătoare a informațiilor de mediu pentru a face un produs sau o companie să pară mai ecologică decât este de fapt, a devenit o problemă semnificativă într-o lume din ce în ce mai conștientă de impactul asupra mediului. Prin această nouă legislație, Parlamentul European își propune să asigure că afirmațiile de mediu sunt susținute de dovezi solide și nu induc publicul în eroare.